Om

Aalborg Børnefysioterapi

 

 

 

 

Aalborg Børnefysioterapi

Aalborg børnefysioterapi er opstartet i 2022. Det hele startede med en frustration over, at man ofte først kan få hjælp, når man har store udfordringer eller problemer. 

 

Vi arbejder for at hjælpe børn til at opnå deres fulde potentiale. Det er vigtigt for os at man kan få hjælp lige når udfordringerne begynder at vise sig – Det giver nemlig mildere og nemmere forløb.

 

Udvikling er altid muligt, for både børn og vokse, og det er aldrig for sent at gøre noget. Så selv når der ses betydelige og større udfordringer, kan der altid gøres noget. 

 

Der arbejdes evidensbaseret med fokus på jeres ressourcer, barnets nuværende funktionsniveau og jeres mål. 

Hvorfor skal du vælge os?

Du skal vælge Aalborg børnefysioterapi fordi du ønsker at gøre noget udover det sædvanlige. Fordi du mangler en sparringspartner, som kan holde dig opdateret og give redskaber til at håndterer den aktuelle problemstilling. 

 

Fordi du ønsker at dit barn bliver undersøgt og behandlet som et helt menneske. Vi undersøger altid dit barn ud fra dine ønsker, og hvis vi opdager noget uden derudover, så italesættes det og vi tager en snak om hvad der kan gøres. 

 

Fysioterapeut Pernille

Pernille er fysioterapeut uddannet tilbage i år 2018. Efterfølgende har hun færdiggjort en kandidat på Aalborg Universitet i Muskuloskeletal fysioterapi (Cand. San). Her har fokus været på muskel-skelet problematikker, og hvordan man håndtere det. 

 

I år 2022 startede jeg uddannelse i barnets nervesystem og hvordan dit barn bliver udviklet, fra fødsel til voksen. Jeg lærer hele tiden noget nyt og jeg er vild med at kunne bruge det i klinikken. 

 

Jeg har en bred patient erfaring inden for fysioterapien, dog er det helt store interesse område børn og deres udvikling. Da jeg mener alle børn har ret til at opnå deres fulde potentiale. 

 

 

Erfaring

Uddannelse:

  • Bachelor i fysioterapi
  • Kandidat i Muskuloskeletal fysioterapi (Cand. San.)
  • Neurologisk udvikling af barnet uden udfordringer.

Erfaring:

  • Neurotypiske børn (Børn født uden hjerneskade)
  • Medfødt hjerneskade
  • Senhjerneskade
  • Børn med diagnosen Cerebral parese
  • Børn med Polymikrogyri